Smrdáky 30. marec 2022 – Aj napriek pandemickej situácii zaznamenali v regióne Záhorie
v turistickej sezóne 2021 zvýšenú návštevnosť. Vyplýva to z porovnania údajov za minulé roky, ktoré
poskytli turistické informačné kancelárie členských miest.
V Holíči mal tradične najvyššiu návštevnosť zámok. „Záujem o neho neustále rastie. Kým v roku 2019 si
ho prezrelo 5684 návštevníkov, o rok neskôr to bolo 6571 a v tej poslednej ich už bolo 7179.
Porovnateľnú návštevnosť mala aj bylinková záhrada,“ uviedla Veronika Chňupková z Turisticko-
informačného centra v Holíči.
Veľkej obľube sa tešilo člnkovanie okolo bastiónovej pevnosti. Aktivita sa stala vyhľadávanou
atrakciou pre ľudí z celého západného Slovenska. Dobré počasie umožnilo turistom, ale aj našim
Holíčanom navštíviť bylinkovú záhradu, kde si mohli posedieť a oddýchnuť. Novinkou v uplynulej
sezóne bola možnosť zakúpiť si bylinky či handmade výrobky z levandule, uviedol primátor mesta a
zároveň predseda OOCR Záhorie Zdenko Čambal.
Počas turistickej sezóny 2021 v meste Skalica zaznamenali 14.332 vstupov do pamiatok. Mesto ponúka
12 pamiatok, ktoré si môžu návštevníci pozrieť. Z nich bolo v uplynulej sezóne osem spoplatnených
na základe turistického pasu. Počas víkendov sa v každej pamiatke nachádzal vyškolený sprievodca,
ktorý návštevníkom poskytoval odborný výklad. Najväčší úspech sezóny zaznamenala novinka, ktorou
bola prehliadka na koči so sprievodcom s názvom Kráľovský okruh po Skalici, informovala vedúca
oddelenia marketingu a cestovného ruchu Renáta Medňanská.
Návštevníkov Senice lákal v uplynulej turistickej sezóne najmä pobyt pri vode. Rekordnú návštevnosť
zaznamenala rekreačná oblasť Kunovská priehrada. Okrem nej bolo obľúbeným miestom trávenia
voľného času aj letné kúpalisko. „Častým miestom návštev bolo mestské Múzeum Senica, ktoré
vystavuje archeologické expozície prostredníctvom najmodernejších technológií, informoval primátor
mesta Senica Martin Džačovský.
„Pre aktuálnu sezónu sme v spolupráci s našimi členmi pripravili viacero noviniek, ktoré čoskoro
predstavíme verejnosti. Robíme všetko preto, aby sme nadviazali na minuloročné úspechy
v návštevnosti a v roku 2022 dosiahli ešte lepšie čísla,“ dodal na záver Martin Lidaj.